Min syster är en tjuv!

Inte en sån tjuv som bara smiter in på rummet och råkar låna något litet för att sedan lämna tillbaka det. Nej, hon snor det och lägger det på sitt rum! Alltid om jag saknar något vet jag var jag ska leta? Först ut var mitt mineralpuder som hade varit borta under en längre tid. Vart fann jag det? Jo bland min systers smink, med en tejpbit på några utav hålen och massa puder utanför. Nu såg jag mina svarta brillor på hennes rum, tog upp de och såg att de var sönder! Inte sönder, sönder utan sneda, så det går ändå inte att använda dem. Hennes försvar " Ahaa e det dina? Jag trodde det var mina..." Yeah right. Försvann minnet från när du "lånade de och hade sönder de så du var tvungen att behålla de", när du svimmade? Hmm, min vita kajal är också borta, som jag såg hos dig. Men är dock inte säkert på att du inte har en egen sån, men det tror jag inte. Att gå och låna saker lite då och då är helt okej emellan syskon, eller egentligen inte, men båda gör det så! Men inte sno, tjuuuv. Watch out.

Den där blonda krabaten e min syster å bör hållas koll på?;) Vet vem vad hon har gömt i väskan när hon har den där minen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0