Confused is my last name

Förrvirrad... Vet inte riktigt vad jag vill och vad jag ska anstränga mig åt? Killen? Vännerna? Skolan? Mig själv? osv.
Känner att jag vill hinna med allt! Tiden har jag men det är bara orken som fattas. Klart att jag vill orka med allt
!        Jag vill inte annat än att ha en bra framtid! För det krävs det bra studier och sparade pengar. Pengar vet jag att jag har sparat lite på banken och i fonder, men vem fan vet hur det går med fonderna?! Jobb i sommar blir det i mängder och får vara bättre detta året att spara mina ihop tjänade pengar till vettigare saker.

Vill räcka till för killen, duga åt honom. Jag försöker i alla fall, vet att det inte är min starka sida. Osäkerhet och rädsla, för att göra fel osv. Han betyder mycket för mig, och jag hoppas jag gör det för honom med. Det finns dagar som inte är lika bra som andra, men det är väl så det ska vara?

Vännerna, jag vet att vart jag har de flesta! Och det är ju super. Det jag avskyr mest är falskhet! Där den bara ser sig själv, vad som är bäst för den och när den fått vad den vill sedan drar. Utnyttjande... Jag tror ni fattar grejen? Sånt gillar vi inte! Tur är väl det att jag inte har så många sånna "vänner", men det finns. Killar kommer och går men vissa vänner de består. Är det inte så det heter?

Mig själv, vill ha en bra hälsa, hålla igång och träna, ha en ljus framtid... you name it. I nuläget kan vi dra ett sträck över det? För det existerar inte. Men jag ska verkligen försöka ta tag i det och se till att få lite ändring. För jag vill inte sluta som en tjock gammal tant som sitter i en sunkig soffa och äter chips och ser på top model? Nej!

Ett långt och ganska ointressant inlägg? Men skönt att få ner tankar i skrift också, inte alls nödvändigt att läsa, avgör själv.

Kommentarer
Postat av: joella

börja gymma med oss :D

2009-03-01 @ 08:42:07
Postat av: Domme

Nej, det var inget ointressant inlägg!

Funderar också på allt det där. Det känns inte bra det där med fonderna och så, mina har ju inte direkt gått bra i alla fall... men du får försöka spara en del i sommar och jag med om jag jobbar, så känns det tryggare för framtiden. Och det känns i alla fall som ett framsteg att vi ska gå till skolan en HEL månad, ellerhur? :):) Och ååh jag vill verkligen också börja träna. Ska fråga mamma och pappa om pengar till träning, så kanske vi kan köpa kort på friskis och träna med Carro och Joella ibland? Jag vill verkligen! :)

2009-03-02 @ 21:21:05
URL: http://nolltillhundra.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0