Varför drömmer vi?

När man är vaken har inte hjärnan tid att gå igenom alla intryck såsom allt man ser, hör och känner. När man sover slipper hjärnan ta emot nya intryck och släpper därför fram tankar, det är då drömmar bildas. Dagens upplevelser blandas med gamla minnen och bilder bildas i hjärnan. Det blir som en slags film där man själv är med i och avspeglar hur man mår. T.ex. om du är stressad kan man i drömmen bli jagad. Drömmar kan vara både härliga och besvärliga, men i vilket fall som helst så är det nyttigt att drömma!

Kommentarer
Postat av: Domme

Intressant! :)



Btw när jag kom hem igår, eller aa stog utanför dörren hörde dom inte när jag plinga på.. Visste verkligen inte vad jag skulle göra, men sen gck jag hem till Elin och kollade på film.. Om hon inte hade varit hemma hade jag tankar på att gå till Mc-donalds.. haha :P

2009-04-08 @ 14:13:04
URL: http://nolltillhundra.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0